September 27, 2014

Kerja dan harapan

assalamualaikum..

 alhamdulillah, alhamdulillah, setelah setahun lebih aku takde keje.Sekarang aku dah keje. The real job for me i think.Aku rasa lah. I know it will be harder, maybe more cruel, i need to be more carefull. But this is what i choose for my path. Aku dapat keje dekat penang. Dekat kedah tu susah kot nak dapat kerja. Finally, I have to live in Penang. Aku kena masuk isnin nih which make me more nervous.

 I never thought I get this job as the competitors are many and my first interview was a month ago. The manager told me after 1st interview they will call me in one week if I succeed. So at that time I thought memang dah takde harapan.Sebab dah lepas seminggu kan But then, Last Thursday's night around 9.30 pm i got the message which I have to attend for second interview on friday afternoon.

Ya Allah, mau tak terkejut. Nak dikatakan rezeki aku, adik aku yang merangkap driver aku(aku tak bole bawa kete betul2 lg sb aku baru je dapat lesen okay) tuh cuti hari jumaat. Ape lagi pegi je la. Guna la navigation dalam fon aku untuk samapi ke destinasi. I never lost in Penang yet because I always use navigation on my phone. Ketaq bak hang tak payah habaq la. Tapi redha pun ada la juga dekat situ.Andddd alhamdulillah aku dapat keje walaupun ada soalan2 yang ditanya mmg membuatkan aku blurr sebab tak well prepared. Kira matematik pun salah sebab aku tak faham soalan.hahaha

 Tapi itu hanyalah permulaan. I have degree but not yet experience. So, aku kena belajar banyaaaaaak sangat. And I do have few problems yang aku memang pening bila memikiornye. Alhamdulillah aku ada few friends yang sudi tolong aku. Thanks soooo much friends sebab sudi tolong aku. Hanya Allah je lah yang dapat balas jasa korang. indeed, true friend is the one who help you when you are in trouble. Ukhuwah fillah abadan abada. ^_^

 And pray for me please, moga aku dapat ubah hidup aku, moga aku sendiri berubah kepada kebaikan, moga ini yang terbaik untuk aku. Moga aku kuat dan tabah untuk hadapi masa depan. Moga kisah yang lepas dapat aku jadikan pengajaran. Moga aku sentiasa menjadi hamba Allah yang soleh. Amiiinnn

. p/s: mesti korang pelikkan cane aku boleh convince ayah aku.hehehe..adalah itu rahsia. tapi aku admit aku agak degil waktu tuh..hoho.

No comments: