August 13, 2014

Kisah Aku


Kisah aku yang aku kisah adalah aku,
Kisah aku struggle dengan diri sendiri,
Kisah aku yang cuba juga by hook or by crook aku tetap nak juga
Kisah aku cuba berkali-kali walaupun keputusannya aku tetap gagal
Kisah aku yang berjuang untuk bebas dari kepompong aku
Kisah aku untuk tidak peduli hal orang lain
Kisah aku yang aku sedar dalam dunia hanya aku sorang
Kisah aku yang usia berganjak seiring dengan waktu yang berdetik
Kisah aku yang jatuh dari motor pastu secara tak sedar kaki aku lebam
Kisah aku dengan muka tak tau malu aku cari peluang sekeliling aku
Kisah aku yang dah tak kisah apa orang kata
Kisah aku yang dah lali dengan kata-kata orang yang nak jatuhkan aku
Kisah aku yang belajar dari kesilapan
Kisah aku yang cuba untuk membalas dendam tapi aku  tersilap langkah
Kisah aku yang gembira bila dapat invitation kawan2 nak kahwin
Kisah aku yang aku rindukan diri aku yang dulu
Kisah aku rindukan sahabat-sahabat aku
Kisah aku yang merasakan aku sudah kehilangan diri aku sikit demi sikit
Kisah aku yang cara aku bercakap sudah berubah
Kisah aku yang cuba luahkan tapi tiada siapa yang dengar
Apa yang aku kisah sekarang aku ada Tuhanku

Semuanya tentang kisah aku. Kisah bermaksud cerita. Hidup manusia bukan macam dalam movie ataupun novel yang endingnya bahagia. Hidup ada naik turunnya. Macam orang kata hidup ni macam roda. Kadang-kadang kita dekat atas.Kadang-kadang kita dekat bawah.Tak guna nak meratapi hidupyang serba tak kena ni. Cuba yang terbaik. Yakin pada yang SATU.
 Sekian...

No comments: