August 10, 2014

Silap aku sendiri



Kerana aku tak pandai sembunyi perasaan aku,
Kerana aku tak pandai berlakon seperti kalian,
Kerana aku tak pandai membutakan mata dengan maksiat di depan aku,
Kerana aku tak pandai bergelak ketawa dan duduk semeja dengan orang yang menoreh pisau kejantung aku,
Kerana aku tak pandai meluahkan perasaan amarah aku kepada mereka yang memijak aku,
Kerana aku tak pandai bermain lidah seperti satria yang berlawan bersama pedangnya,

Kerana itu aku marah, geram,  bengang dan segala perasaan yang ditiup oleh syaitan aku terima,
Sehingga aku membuat satu kesilapan kecil,
Satu kesilapan kecil yang memakan diri aku sendiri.

Sehingga kesalahan yang dibuat oleh yang lain terpaksa aku tanggung.
Pengajaran untuk aku untuk lebih berhati-hati,
Peringatan untuk aku supaya aku lebih bersedia dengan masa depan,
Peringatan untuk aku bahawa DIA di atas termpat aku meminta pertolongan.

p/s:Sejak aku kerja aku rasa aku semakin jauh dari Tuhan aku, aku semakin tak tenang dan gelisah.Aku berada ditengah-tengah konflik yang aku sepatutunya tak berada disitu.And finally,aku berundur dari situ.Yes, aku menganggur sekarang. the worst is, aku ingatkan aku dah lepas dari konflik tu ghopenye ada yang memburukkan nama aku. one thing i can say, Moga Allah berinya hidayah. Amin.

p/s lagi: aku tak pernah sangka jadi macam ni teruk. and i really hope this time i,ll be more careful.Kali ni tak mau dah jadi kuli, sebab orang memang layan kita  macam kuli. This time, aku nak kerja dengan qualification aku, and not let anyone take advantage on me again. (tepuk diri sendiri).


No comments: